تبلیغات
دوران ما - ایران و ایرانی در حدیث
دوران ؛ دوران ماست

ایران و ایرانی در حدیث

یکشنبه 29 اسفند 1389 04:44 ب.ظ

نویسنده : مسعود حیدری
ارسال شده در: نشانه های ظهور ولیعصر ،
احادیثی كه در وصف ایرانیان گفته شده شما خود را پایین می شمارید اما اهل بیت پیامبر شما را برترین بندگتن خدا می دانند پس از گناه دست كشیده طلب مغفرت كنید شاید شما هم جزو 10 هزار یار صاحب الزمان باشید برای خواندن احادیث به ادامه مطلب بروید




این احادیث به گونه ای پیش بینی کرده اند که آدم انگشت به دهان می ماند.


اشک در چشمان جاری می شود و قلب شروع به تند تند زدن می کند.


***احادیث و متن و تیتر همراه آنها برگرفته از کتاب عصر ظهور***


1.حدیث پشتیبانی فارس ها از اهل بیت(علیهم السلام):


ابونعیم از ابن عباس روایت می کند:نزد رسول خدا از ایرانیان سخن به میان آمد،حضرت


فرمود:ایرانیان پشتوانه ی ما اهل بیت اند.


2.حدیث اطمینان پیامبر به فارس ها:ابونعیم از ابوهریره روایت می کند:نزد رسول خدا یادی


از عجم شد،حضرت فرمود:به خدا قسم اطمینان من به آنها بیش از اطمینان من به شما


یا بعضی از شماست.


3..مسلم از ابوهریره روایت می کند:هنگامی که سوره ی جمعه نازل می شد،ما نزد رسول


خدا (ص)نشسته بودیم،وقتی حضرت این آیه را خواند و آخرین منهم لما یلحقوا بهم...


(و کسانی که هنوز به ایشان نپیوسته اند)شخصی پرسید:یا رسول الله آنان کیانند؟حضرت


پاسخی نداد تا دوباره و سه باره سوال کرد سلمان فارسی هم آنجا بود حضرت دست برشانه ی


سلمان گذاشت و فرمود:اگر ایمان در ثریا هم باشد،مردانی از اینان به آن خواهند رسید.


4.احمد بن حنبل روایت می کند پیامبر فرمود :نزدیک است که خداوند متعال اطراف شما را از عجم پر کند آنان چون شیرانی هستند که نمی گریزند با دشمنان شما می جنگند و از غنائم شما استفاده نمی کنند


5.ابن ابی الحدید روایت می کند:اشعث بن قیس از میان جمعیت خود را به علی (ع)رساند


و گفت :یا امیر المومنین این سرخ رویان (یعنی ایرانیان)که اطراف ترا گرفته اند برما عرب ها غلبه


کرده اند.حضرت با پای خود آهسته بر منبر کوبید صعصعه بن صوحان گفت:ما را به اشعث


چه کار؟!امروز امیر المومنین درباره  عرب سخنی خواهد گفت که هرگز گفته نخواهد شد.


حضرت فرمود کدامیک از این شکم پرستان بی شخصیت که مانند الاغ در رخت خوابش می غلطد


و مانع هدایت مردم می گردد عزر مرا می پذیرد؟!اگر چنین کنم قطعا نادان خواهم بود قسم


به کسی که دانه را شکافت و انسان را آفرید ایرانیان شما را برای بازگشت به دین خواهند کوبید


چنانچه شما آنها را برای پذیرش دین کوبیدید.


شیخ علی کورانی می گوید:


آنچه که مربوط به موضوع ماست نقش ایرانیان در عصر ظهور و قیام حضرت مهدی(ع) است


که در احادیث با این عناوین نه گانه از آنها یاد شده است:قوم سلمان،اهل مشرق،اهل خراسان


صاحبان پرچم های سیاه،فارس،اهل قم،اهل طالقان که غالبا مقصود از همه آنها یکی است.


6.در حدیثی که ابان بن تغلب از امام صادق(ع) نقل کرده آمده است: زمانی که پرچم حق ظهور


کند اهل مشرق و مغرب بر آن نفرین کنند!آیا می دانی چرا؟گفتم خیر فرمود:چون مردم قبل از ظهور با گروهی از اهل بیت او مواجه گردند.


7.از محمد بن حنفیه نقل شده که:پرچم سیاه بنی عباس خروج کند سپس پرچم سیاه دیگری


از خراسان ظاهر شود حاملان آن درفش ها کلاه سیاه و لباس سفید بر تن دارند پیشاپیش


آنان مردی است که اورا صالح بن شعیب یا شعیب بن صالح می نامند واز قبیله ی بنی تمیم


است آنان نیروهای سفیانی را شکست داده و در بیت المقدس فرود آیند تا مقدمات حکومت


مهدی را فراهم آورند تعداد سیصد تن از آنان از شام به آنها بپیوندند فاصله ی خروج تا تحویل


زمام امور به مهدی(ع) هفتادو دو ماه است.


8.از امیر مومنان نقل شده که فرمود:آغاز کار او از مشرق است،زمانی که این امر پیش آید


سفیانی خروج کند.


9.امام کاظم (ع) فرمود:مردی از قم مردم را به حق دعوت کند،افرادی پیرامون او گرد آیند


که قلبهایشان همچون پاره های آهن است.بادهای تند حوادث آنان را نلغزاند،از جنگ خسته


نشده ونترسند اعتمادشان بر خداست و سرانجام کار ازآن پرهیزکاران است.


10.عفان بصری از امام صادق روایت کرده و می گوید:امام به من فرمود آیا می دانی چرا این شهر را قم می نامند؟عرض کردم:خدا ورسولش آگاه ترند،فرمود:زیرا اهل قم اطراف قائم آل محمد (ص) گرد آمده و با او قیام نمایند و در کنار او ثابت قدم مانده و او را یاری کنند.


11.عده ای از بزرگان ری نقل کرده اند که حضرت امام صادق (ع) رسیدند و عرض کردند:


ما اهل ری هستیم که خدمت رسیده ایم حضرت فرمود :خوش آمدند برادران قومی ما،عرض


کردند ما اهل ری هستیم حضرت فرمود:خوش آمدند برادران قومی ما،مجددا عرض کردند


ما اهالی ری هستیم،امام نیز کلام خود را تکرار کرد،آنان گفته ی خود را چند بار یادآور شدند


وامام نیز همچون بار اول پاسخ داده و چنین فرمود:خداوند دارای حرمی است که مکه ی مکرمه


است و پیامبر دارای حرمی است که مدینه ی منوره است و امیرالمومنین داررای حرمی یعنی کوفه است و ما اهل بیت نیز دارای حرمی هستیم که شهر قم است به زودی بانویی از


سلاله ی من در این شهر دفن خواهد شد هر کس آن بزرگوار را در قم زیارت کند اهل بهشت


است راوی می گوید این سخن را امام صادق (ع)زمانی فرمود که هنوز حضرت کاظم(ع) متولد


نشده بود.


12.از صفوان بن یحیی  نقل شده که گفت:روزی خدمت امام رضا (ع) بودم سخن از اهل قم و


علاقه ی آنان نسبت به حضرت مهدی به میان آمد،حضرت برای آنان طلب آمرزش کرد و فرمود


خداوند از آنان خشنود باشد،آنگاه فرمود :بهشت دارای هشت در است که یکی از آنها مخصوص


اهل قم است آنان بهترین پیروان ما از میان شیعیان جهانند خداوند ولایت ما را در سرشت آنان


قرار داده است.


13.به زودی شهر کوفه از مومنان خالی گردد وهمانگونه که مار در لانه ی خود فرو می رود


علم از کوفه رخت بربندد و سپس از شهری به نام قم آشکار شود و آن سامان معدن فضل


و دانش گردد به شکلی که کسی در زمین در استضعاف فکری به سر نبرد حتی نو عروسان


در حجله گاه خویش و این امور نزدیک ظهور قائم ما به وقوع پیوندد خداوند قم و اهلش را


برای رساندن پیام اسلام جانشین حضرت حجت گرداند اگر چنین نباشد زمین اهل خودش را


فروبرد و درزمین حجتی باقی نماند دانش از این شهر به شرق و غرب جهان منتشر گردد


بدین سان بر مردم دنیا اتمام حجت شود و کسی باقی نماند که دین و دانش به وی نرسیده


باشد آنگاه قائم ظهور کندو با ظهور وی خشم و غضب خداوند بر بندگان جلوه گر شود زیرا


خداوند از بندگانش انتقام نمی گیرد مگر بعد از آنکه آنان حجت خدا را انکار نمایند.


14.از عبدالله بن مسعود نقل شده که گفت:حضور پامبر رسیدیم حضرت با چهره ای که شادمانی از آن نمایان بود با ما روبرو شد آنچه از حضرت سوال می کردیم پاسخ می داد


و اگر ما ساکت می شدیم آن حضرت شروع به سخن می نمود تا آنکه گروهی از جوانان بنی هاشم از آنجا عبور کردند حسن و حسین در میانشان بودند تا چشم حضرت به آنان افتاد


آنان را در آغوش گرفت و دوچشمانش پر از اشک شد عرض کردیم:ای رسول خدا آنچه در چهره


شما می بینیم برای ما تا خوشایند است.حضرت فرمود خداوند برای ما اهل بیت آخرت را بردنیا


برگزید به زودی بعد از من اهل بیتم در شهرها پراکنده و آواره شوند تا آنکه درفش های سیاه از


مشرق زمین به اهتزاز در آیند که حق را می طلبند اما حقوقشان را اداء نکنند آنان دست از


حق طلبی نکشند اما اجابت نشوند دیگر بار درخواست کنند به آنان اعتنا نگردد پس از آن


دست به مبارزه زنند و به پیروزی رسند هرگاه کسی از شما یا فرزندان شما آن زمان را درک کرد


پس به پیشوایی بپیوندد که از اهل بیت من است اگر چه با دشواری روی برف با دست و پا برود


آنان درفش های هدایتند که آن را به دست مردی از اهل بیت من سپارند که نام او نام من


و نام پدرش نام پدرم باشد او حاکم زمین گردد و زمین را پر از عدل و داد کند آنگونه که از جور و ستم پر شده است.


15.مشابه حدیث  فوق ار امام باقر (ع)نقل شده است که فرمود:


گویا می بینم که گروهی از مشرق زمین خروج کرده اندو طالب حق اند ولی آنها را اجابت نکنند


مجددا بر خواسته هاشان تاکید کنند اما مخالفان نپذیرند وقتی چنین شود شمشیرها را به دوش


کشیده در مقابل دشمن بایستند آنگاه پاسخ مثبت گیرند اما این بار خودشان نپذیرند تا آنکه


همه قیام کنند و درفش هدایت را جز به دست توانای صاحب شما نسپرند ،کشته های آنان


شهیدند اگر آن زمان را درک می کردم خویشتن را برای یاری صاحب این امر (یعنی امام زمان (عج))نگاه می داشتم.


16.درفش های سیاه از خراسان بیرون آیند که چیزی جلودارشان نیست تا در ایلیاء (قدس)


به اهتزاز در آیند.


17.حدیثی از منابع سنی ها از حضرت علی(ع) نقل شده است که فرمود:آفرین بر طالقان


خداوند را در آن گنجهایی است اما نه از جنس طلا و نقره بلکه در آن سرزمین مردانی است


که خدا را آنطور که شایسته ی معرفت است شناخته اند آنان یاران مهدی آخرالزمان اند.


18.ودر روایت دیگر آمده است :پر افتخار باد طالقان.


19.از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود:


خداوند را در طالقان گنجهایی است که نه طلاست و نه نقره بلکه درفش هایی است که تا کنون


به اهتزاز در نیامده،در آن خطه مردانی هستند که قلب هایشان مانند پاره های آهن محکم و نستوه است و نسبت به ذات مقدس خداوند تردیدی در انها راه نمی یابد شدید تر از آتش اند


اگر بر کوه حمله ور شوند آن را از جای برکنند آهنگ هر دیاری نمایند چون عقاب بر آن فرود آیند


و آن را منهدم سازند آنان وجود مبارک امام را پروانه وار در میان گرفته و به هنگام خطر از وجود


مقدس او با جان خود محافظت کنند شبها را به نماز و مناجات سپری کنند و روزها سواران کارزارند زاهدان شب و شیران روزند آنان (در اطاعت از امام) مطیع تر از کنیزان در برابر مولای


خویش اند،درخشان چون چراغهای پرنوراند گویا بردلهایشان چلچراغی آویخته اند از بیم خدا دلنگران اما شهادت طلبند و آرزوی کشته شدن در راه خدا را دارند شعارشان خونخواهی


سالار شهیدان حسین (ع) است،هنگامی که به پیش می تازند رعب و وحشتی عظیم فرسنگ


ها جلوتر از آنان در قلب های دشمنان جای گیرد گروه گروه به سوی حق بشتابند،به واسطه ی


این رادمردان خداوند امام بر حق(مهدی (ع)را یاری فرماید.


20.درفش های سیاهی که از خراسان خروج می کنند در کوفه فرود آیند و چون حضرت ظهورکند


(نماینده ای)جهت بیعت نزد او بفرستند.


21.زمانی که سواران سفیانی به قصد کوفه خارج شوند گروهی را در پی اهل خراسان فرستند


و اهالی خراسان در جستجوی مهدی برآیند.




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -